INCRIMINAREA PRODUSELOR SUSCEPTIBILE DE A AVEA EFECTE PSIHOACTIVE
Am depus propunerea legislativă pentru modificarea și completarea Legii nr. 143/2000 (republicată) privind prevenirea şi combaterea traficului şi consumului ilicit de droguri, cu modificările şi completările ulterioare, precum și a Legii 194/2011 privind combaterea operaţiunilor cu produse susceptibile de a avea efecte psihoactive, altele decât cele prevăzute de acte normative în vigoare. Prin această propunere legislativă se dorește incriminarea produselor susceptibile de a avea efecte psihoactive.
Inițiativa este semnată de deputați din toate grupurile parlamentare.
Viața unui tânăr nu are culoare politică și este de datoria noastră să ne protejăm copiii.
Motivele care stau la baza acestei propuneri legislative:
Instituțiile de învățământ din România se confruntă în momentul de față cu o foarte mare problemă și anume consumul de droguri și de produse susceptibile de a avea efecte psihoactive.
Dealerii de droguri și de produse susceptibile de a avea efecte psihoactive au început să comercializeze astfel de substanțe în incinta școlilor și a parcurilor frecventate de minori, întrucât aceștia, datorită vârstei fragede sunt mai ușor de influențat, iar din dorința, specifică vârstei, de a experimenta, devin foarte ușor dependenți de astfel de substanțe, abandonând școala, generând conflicte cu părinții sau cu profesorii.
Nevoia de a-și procura doza zilnică, îi determină pe unii dintre aceștia să-şi vândă bunurile personale, ale părinților, prietenilor sau efectiv să predea aceste bunuri dealerului stradal contra unei doze sau să-și amaneteze bunuri personale sau ale rudelor pentru a obține banii necesari. Totodată, unii consumatori ajung în starea de a comite infracțiuni de felul tâlhăriilor sau furturilor, în vederea obținerii banilor necesari pentru doza zilnică.
Substanțele comercializate de către traficanții de droguri și de produse susceptibile de a avea efecte psihoactive constituie un real pericol pentru persoanele care consumă astfel de substanțe, provocând dependență.
Pericolul constă în faptul că aceste substanțe sunt asemănătoare drogurilor de mare risc, însă la un preț mult mai accesibil pentru consumatori și mult mai ușor de procurat pentru dealeri.
Sunt obținute sume uriașe de bani de către cei care comercializează astfel de substanțe, deoarece cererea pe piață este foarte mare, rezultată din dependența consumatorilor, prețul în stradă a unui produs fiind foarte accesibil oricărei persoane (de exemplu prețul variază în funcție de intensitatea efectelor și concentrație, între 20-100 de lei).
Datorită dealerilor stradali care își comercializează marfa în locuri publice și a persoanelor interesate de droguri și de produse susceptibile de a avea efecte psihoactive pe care le consumă în locuri publice, parcurile, școlile, locurile de joacă pentru copii, scările și gangurile de bloc, nu mai prezintă siguranță pentru locuitorii orașului.
Propunerea legislativă a fost elaborată în cadrul unui grup de lucru din care au făcut parte Direcția de Investigare a Infracțiunilor de Criminalitate Organizată și Terorism (DIICOT), Direcția de Combatere a Criminalității Organizate (DCCO), Agenția Națională Antidrog (ANA), precum și alte instituții cu atribuții pe linia combaterii și prevenirii traficului și consumului de droguri.
Inițiativa legislativă și expunerea de motive se regăsesc aici:
This message is only visible to admins.
Problem displaying Facebook posts. Click to show error
Error: Server configuration issue
Manage Cookie Consent
Folosim cookie-uri pentru a optimiza site-ul nostru web și serviciile noastre.
Funcţional
Always active
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistics
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes.The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.
Folosim cookie-uri pentru a ne asigura că veți avea o experiență cât mai bună de navigare pe site-ul Laviniacosma.ro. Pentru mai multe detalii accesați pagina: politica de confidențialitate.